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/lit/ - Literature


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17908806 No.17908806 [Reply] [Original]

Where to start with the works of Albert Camus?

>> No.17908817

>>17908806
Dead white colonizer. Don’t bother, read How To Be An Antiracist instead.

>> No.17908819

>>17908817
this

>> No.17908827

>>17908806
Dirty African larping as a frog. Don't bother, read Bronze Age Mindset instead.

>> No.17908842

>>17908806
The Stranger

>> No.17908844

>>17908806
the stranger

>> No.17908848

>>17908806
The Stranger

>> No.17908870

>>17908817
This, so much this.

>> No.17908874
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17908874

>>17908806
The Stranger and then The Myth of Sisyphus. If you like that you can follow up with Caligula and his short stories.
Also, these seething faggots and their knee jerk response are a good indicator of why you should read him.

>> No.17908884

>>17908806
L’Étranger

>> No.17908917

>>17908874
lol, it's a running joke on /lit/ to disregard someone because of "raycism" and promote god awful antiracist books

>> No.17908923

>>17908817
Actually, sweetie muffin, he's African so you're racist for not reading the work of a proud black man.

>> No.17908967
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17908967

>>17908917

>> No.17908979

Who on earth would wanna read him

>> No.17908982

>>17908874
read "the Rebel" before caligula. I read the rebel before the myth of sisyphus, but i think I should have read it the other way around.

>> No.17908990

>>17908817
FPBP

>> No.17909023

>>17908817
>>17908990
>active member of anti-colonial movements
>was an Algerian born under french rule
shit brians

>> No.17909359

The Outsider

>> No.17909369

>>17908806
Kierkegaard

>> No.17909651

>>17909369
actually this. Camus was arguing against Kierkegaard in The Myth of Sysiphus. Best to start with the greeks

>> No.17909838
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17909838

>> No.17909857

>>17908806
The Kindergarten

>> No.17909871
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17909871

>>17908806
I really enjoyed Myth of Sisyphus. It made me feel good

>> No.17909907

>>17909838
These book covers are peak kino

>> No.17909913

>>17908806
the strangler

>> No.17909920

>>17909369
based

>> No.17909927

>>17909913
the strangre

>> No.17910006

>>17909907
fr

>> No.17910181

no exit

>> No.17911028

>>17908817
>>17908819
>>17908870
retard alert

>> No.17911038

>>17908917
shhh you're spoiling it

>> No.17911290

Beautiful text by René Char about his good friend Camus:

>Je veux parler d'un ami
>Depuis plus de dix ans que je suis lié avec Camus, bien souvent à son sujet la grande phrase de Nietzsche réapparaît dans ma mémoire: «J'ai toujours mis dans mes écrits toute ma vie et toute ma personne. J'ignore ce que peuvent être des problèmes purement intellectuels.» Voilà la raison de la force d'Albert Camus- intacte, reconstituée à mesure -et de sa faiblesse- continuellement agressée.
>Mais il faut croire que de l'horloge de la vérité, qui ne sonne pas chaque heure mais la beauté et les drames du temps seuls, peut toujours descendre un Michel, par les marches mal éclairées qui, en dépit de ses propres doutes, affirmera, face à la famille des totalitaires et des pyrrhoniens, la valeur des biens de la conscience tourmentée et du combat rafraîchissant. De l'œuvre de Camus, je crois pouvoir dire: Ici, sur les champs malheureux, une charrue fervente ouvre ma terre, malgré les défenses et malgré la peur. Qu'on me passe ce coup d'aile; je veux parler d'un ami.
>Affligé ou serré, Camus ne s'échappe pas par la vertu de la méchanceté qui, bien qu'elle ascétise, a l'inconvénient de modeler à son utilisateur un visage voisin de la grimace de la mort. Sa parole incisive refuse le rapetissement de l'adversaire, dédaigne la dérision. La qualité qui satisfait le plus chez lui, quelle que soit la densité du rayon de soleil qui l'éclaire, est qu'il ne s'accointe pas avec lui-même ; cela renforce son attention, rend plus féconde sa passion. Sa sensibilité étrangement lui sert d'amorce et de bouclier, alors qui l'engage toute. Enfin, nanti d'un avantage décisif, il ne remporte qu'une victoire mesurée dont promptement il se détourne, comme un peintre de sa palette, non comme un belliqueux de sa panoplie. Camus aime à marcher d'un pas souple dans la rue d'une ville quand, par la grâce de la jeunesse, la rue est pour un instant entièrement fortunée.
>L'amitié qui parvient à s'interdire les patrouilles malavisées auprès d'autrui, quand l'âme d'autrui a besoin d'absence et de mouvement lointain, est la seule à contenir un germe d'immortalité. C'est elle qui admet sans maléfices l'inexplicable dans les relations humaines, en respecte le malaise passager. Dans la constance des cœurs expérimentés, l'amitié ne fait le guet ni n'inquisitionne. Deux hirondelles, tantôt silencieuses, tantôt loquaces, se partagent l'infini du ciel et le même auvent.

>> No.17911439

>>17908806
the stranger and after that read the fall
the plague is overrated

>> No.17912858

>>17911439
but it's relevant

>> No.17912882
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17912882

>>17909871
>>17908874
The Myth is unironically one of the best book written in the last hundred years. It filters the pseud and ironypilled like no other book, makes you feel good, is deeply personal, shows that even an absolute Chad like Camus could be deeply autistic and depressive, and takes at most two hours to go through.

>> No.17912899

>>17911290
>Camus aime à marcher d'un pas souple dans la rue d'une ville quand, par la grâce de la jeunesse, la rue est pour un instant entièrement fortunée.

This is a metaphor for how he liked to fuck em young, right?

>> No.17913390

>>17909871
>>17912882
how is that possible, he didn't nothing to solve "the absurd desert problem" but to say "we must imagine sissypussy happy. OK?

>> No.17913542
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17913542

>>17913390
>he didn't nothing to solve "the absurd desert problem"
>he didn't nothing to solve
>didn't nothing
He found happiness, that is literally the only thing one can do, now seethe more you retard.